Manuální lymfodrenáž

Salon Bella Derma
Rytířova 809/4
Praha 4 – Kamýk/Modřany

Manuální lymfodrenáž (ML) je jemná technika, která je zaměřená na podporu odtoku lymfy (mízy) z tkání. Zvýšený tok lymfy pomáhá tělu zbavit se nahromaděných odpadních látek a přebytečné tekutiny. Protože je mízní systém uložen povrchově a samotný tok lymfy je velmi pomalý, je ML prováděna jen takovou rychlostí a silou, aby došlo pouze k ovlivnění toku lymfy, aniž by se současně působilo na hlouběji uložené struktury. Tlak vyvíjený terapeutem při ML je proto ve srovnání s klasickou masáží skutečně malý, jednotlivé hmaty jsou prováděny pomalu, aby se nahromaděná lymfa posouvala směrem ke sběrným mízním uzlinám. ML je nebolestivá procedura, naopak svým provedením působí analgeticky (proti bolesti) a skutečně relaxačně, zmírňuje pocit napětí, uvolňuje.

Správně fungující lymfatický (mízní) systém je předpokladem pro celkové zdraví každého z nás. Špatné stravovací návyky, nedostatečný pitný režim, užívání hormonální antikoncepce, málo pohybu, ale třeba i dlouhé stání (kadeřnice,..) nebo nošení příliš těsného oblečení – to vše zhoršuje funkci lymfatického systému a má za následek vznik otoků, celulitidy, metliček na kůži, akné, snížení imunity atd. Lymfatický systém může být však narušen i bez naší viny např. po operaci, úrazu, onemocnění apod.

• U migrén, po operacích prsou, úrazech či operacích horních končetin apod. se doporučuje ML horní ½ těla v délce 60 (75) min - ošetřuje se krk, vlasová část hlavy, záda, horní část hrudníku, horní končetiny.

• U celulitidy, při podpoře hubnutí, únavě či otékání dolních končetin, po operacích či úrazech dolních končetin apod. se doporučuje ML dolní ½ těla v délce 75 min - ošetřuje se oblast bederní páteře, hýždě, dolní končetiny zepředu i zezadu; součástí je i bazální stimulace krční oblasti.

• K posílení imunity, detoxikaci a regeneraci doporučuji absolvovat celkovou ML (120 min) nebo ML ve dvou po sobě jdoucích dnech (popř. ob den), kdy jeden den se ošetří horní (60 - 75 min) a druhý den dolní ½ těla (75 min).

Jak často podstupovat ML je vhodné právě pro Vás musí být posouzeno individuálně.

Pokud se rozhodnete docházet na ML pouze z preventivních důvodů (detoxikace, regenerace, posílení imunity) postačí návštěva 1x měsíčně. Jako podpůrný prostředek hubnutí se ML doporučuje 1x týdně. Chceme-li však řešit nějaký problém (otok, odstranění celulitidy,..) je třeba minimálně zpočátku podstoupit ML častěji (nejlépe obden nebo aspoň 2x týdně; při závažnějších potížích – např. velké otoky - je vhodné provádět ML denně). Musíte mít na paměti, že jednorázová návštěva ML Váš problém (např. celulitidu) nevyřeší! Po zlepšení stavu či ústupu obtíží se frekvence návštěv může postupně snížit.

A proč volit manuální a nikoli přístrojovou lymfodrenáž? Na rozdíl od přístrojové lymfodrenáže, při které drenáž probíhá podle přednastaveného programu, se při manuálně prováděné terapii může terapeut zaměřit na určité části těla, upravit tlak a počet hmatů dle potřeb klienta, vyhnout se místům, kde je to nepříjemné a zejména speciálními hmaty otevřít lymfatické uzliny, aby uvolněná lymfa měla kam proudit.

Upozornění:
Po manuální lymfodrenáži je třeba dodržovat intenzivnější pitný režim (pocit žízně, který se může dostavit už při samotné lymfodrenáži, je vyvolán zvýšenou cirkulací lymfy) a vynechat alkohol! V opačném případě se mohou objevit nežádoucí účinky  - bolest hlavy, únava, závrať apod.

Indikace:
  • Žilní a lymfatické otoky (ne otoky způsobené onemocněním ledvin, srdce či jater)
  • pooperační stavy (např. po operaci kloubů, po totálních endoprotézách, po operaci prsou atd.)
  • poúrazové stavy (např. podvrknutí či zhmoždění kotníku či jiného kloubu, po sejmutí sádry atd.)
  • otoky kloubů při artróze, artritidě
  • celulitida
  • obezita, lipedém
  • podpora hubnutí (např. po porodu)
  • stavy po liposukci
  • bolesti hlavy, migrény
  • lupénka, nečistá pleť, akné
  • popáleniny, omrzliny
  • detoxikace organizmu (zatěžující životní prostředí, dlouhodobé užívaní léků apod.)
  • nedostatečná imunita, chronická únava, stres
  • zadržování vody v důsledku hormonální nerovnováhy
  • užívání hormonální antikoncepce (jako prevence žilních problémů, celulitidy, přibírání na váze, zadržování vody)
  • celková regenerace (sportovci – i rekreační), všestranná prevence zdravotních problémů